A regisztráció előtt nem árt tudnunk, hogy mennyibe fog nekünk ez kerülni. A jó hír, hogy semmibe, a regisztráció ingyenes. Ugyan vannak ajánlott lépések amik nem ingyenesek, de általában elenyésző költséggel járnak. A megfelelő résznél felhívom erre a figyelmet.
A regisztráció lépései
A kereskedés megkezdéséhez regisztrálnunk kell egy PayPal hozzáférést és megadnunk egy bankkártyaszámot, amin keresztül a pénzforgalom zajlani fog. Üzletünket elsősorban az e-mail cím fogja azonosítani, ezért már most tanácsos egy jól csengő postafiókot létrehoznunk. Lehet például webshop@cegnev.hu
Navigáljunk a PayPal oldalára és kattintsunk a Sign Up linkre (a lap legtetején). Itt meg kell adnunk:
- országunkat (Hungary),
- a felület nyelvét (maradhat angol)
- és a hozzáférés fajtáját (Premier Account - ha saját nevünkön szeretnénk a kereskedést folytatni, vagy Business Account ha céges formában működik leendő áruházunk).
A formanyomtatvány kitöltése után egy kihagyható lépés következik: egy kártya adatainak megadása. Ezt előbb-utóbb úgy is el kell végeznünk, úgyhogy javaslom tegyük is meg. A pénzforgalom ezen a kártyaszámon (tehát nem bankszámlaszámon) fog történni. Később kicserélhetjük ezt a kártyát (például, ha a mostani lejár), sőt hozzáadhatunk több kártyát is a fiókunkhoz, tehát a mostani kártya nincs bebetonozva.
A kártya megadása után az Expanded Use programba való belépés következik, azaz a kártya ellenőrzése (verification). Erre akkor van szükség, ha havonta több, mint 21 000 forintot mozgatnánk a PayPal számlánkon. Az ellenőrzés egyszeri költsége 400 forint (ezt a kártyára terheli, így győződik meg róla, hogy az valóban létezik és működik). A 400 forintot ugyanakkor jóváírja a PayPal egyenlegen. (Elvileg jóváírja, bár nekem úgy tűnt ez nem minden ország esetén történik meg, tehát tekintsük ezt a 400 forintot költségnek).
A regisztráció véglegesítése
A megszokott webes gyakorlatnak megfelelően a PayPal is küld egy ellenőrző levelet e-mail címünkre. Ennek témája Activate Your PayPal Account! lesz. A levélben találhatunk egy linket, aminek megnyitásával megtörténik az aktiválás. Amíg ezt nem végeztük el addig To Do listában is látszik a teendő: Confirm email.
Ha számlatörténetünkben megjelenik a 400 forintos Expanded Use költség (adjunk neki 2-3 nap átfutási időt), az összeg melletti közlemény mezőben találjuk a négyszámjegyű Expanded Use számot. Ennek birtokában nyissuk meg a To Do lista Finish Expanded Use Enrollment teendőjét és írjuk be a kapott számot. Az Overview fülön a Status: Hungarian - Verified szöveg jelzi, hogy az ellenőrzés sikeresen lezajlott.
Ha mindezt megtettük, a To Do lista üres, fiókunk kész a használatra.
|